Apreciez 0
Ieri a inceput la Bucuresti caravana GeneratiaS, prima caravana educationala de film pe teme de sanatate. Au avut loc proiectii de film la Scoala Generala nr.95, la ASE si la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii. In dorinta de a convinge tinerii sa adopte un stil de viata sanatos, organizatorii au ales ca teme principale nutritia si dermatologia, subiecte care vor fi prezentate tinerilor prin intermediul specialistilor, special invitati la eveniment. Astfel, dupa proiectii, studentii si elevii vor avea ocazia sa participe la dezbateri si sa urmareasca prezentarile invitatilor. Caravana GeneratiaS se desfasoara in perioada 15 - 25 noiembrie, iar traseul include orasele: Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Brasov, GeneratiaS, ca si Guerilla Verde, isi propune sa ajute la educatia tinerilor prin intermediul filmului. Mai multe detalii despre programul caravanei, ca si despre filmele care vor fi proiectate, sunt disponibile pe www.generatias.ro .
Luni, 15 noiembrie, a inceput cea de a doua editie a caravanei educationale de film pe teme de sanatate, Generatia S. Prima editie a avut loc in perioada 17 mai – 8 iunie 2010. Peste 2 500 de tineri au participat la eveniment si au aflat informatii interesante despre afectiunile hepatice, HIV SIDA, droguri, nutritia echilibrata, un stil de viata sanatos, autism si tuberculoza. Organizatorii caravanei au realizat pe un esantion reprezentativ de liceeni si studenti (10% dintre participanti) un sondaj menit sa evidentieze perceptia tinerilor asupra importantei unui stil de viata sanatos, insa si gradul lor de informare in privinta afectiunilor hepatice si HIV SIDA. Astfel, pentru liceeni sportul pare sa fie factorul care echilibreaza un regim haotic de viata. Peste 54% dintre ei declara ca fac sport si in afara orelor de educatie fizica. Studentii, pe de alta parte, in proportie de 55,5%, admit importanta sportului in cadrul unui regim de viata sanatos, fara a mentiona daca il si practica. Ingrijoratoare este si cantitatea de apa consumata zilnic de catre liceeni. Doar 12% dintre ei beau peste 2 litri de apa zilnic, iar alti 12% consuma chiar mai putin de 1 l zilnic.
„Ne dorim sa putem spune in curand ca Generatia S, o generatie a tinerilor preocupati de felul in care traiesc, exista si este in continua dezvoltare. Constatam cu bucurie ca ei raspund pozitiv demersului nostru, ceea ce ne face sa revenim in fiecare an, cu forte noi. Speram ca sondajul pe care il vom realiza si in cadrul aceste editii sa aiba rezultate incurajatoare in directia adoptarii unui stil de viata sanatos", declara Nicoleta Talpes, reprezentantul organizatorilor.
GeneratiaS, prima caravana educationala de filme cu teme despre sanatate, face parte dintr-un proiect pilot denumit Better Education Through Innovation. Guerilla Verde, caravana educationala pe teme ecologice, este un alt proiect din cadrul BETI, care isi propune sa ajute la educatia generatiei de maine prin intermediul filmului, prezentat ca parte a tehnologiei digitale si ca metoda alternativa de educatie.
GeneratiaS este un proiect sustinut de Ministerul Sanatatii, Institutul National de Sanatatea Publica, Colegiul Medicilor, COPAC – Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania, primariile locale din orasele aflate pe traseul caravanei (Brasov, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi), Asociatiile APAH, Clorofilm, Asociatia Nutritie si Sanatate Cluj, Facultatea de Agronomie Alimentara si a Mediului – ASE Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii – Universitatea Bucuresti, Universitatea de Medicina si Farmacie „Victor Babes" Timisoara, Universitatea de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu" Cluj-Napoca, Universitatea „Petre Andrei" Iasi, Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara „Ion Ionescu de la Brad" Iasi, Facultatea de Medicina – Universitatea „Transilvania" Brasov, Scoala Generala cu clasele I – VIII nr. 95 Bucuresti, Colegiul Banatean Timisoara, Scoala „Ioan Bob" Cluj-Napoca, Colegiul National „Costache Negruzzi" Iasi, Colegiul National „Dr. I. Mesota" Brasov, Fundatia Sensiblu, SonnentoR, Asociatia CharityGift
Bucureşti, 15 noiembrie
Timişoara, 17 noiembrie
Iaşi, 22 noiembrie
Braşov, 25 noiembrie
Cu sprijinul: StudentBank, Farmaciile Dona, Rompetrol, Danone, Vichy, GlaxoSmithKline, Mitsubishi Motors
Parteneri media: TVR 1, Radio ZU, Radio Romania Actualitati, Jurnalul National, Men's Health, Farmacia Ta, Tonica, Sensotv.ro, Info-Sanatate, Ziarul de Iasi, Ziua de Vest, CSR Romania, PR Romania, iubescbrasovul.ro, studentie.ro, calificativ, ro, sfatulmedicului.ro, stiridebine.ro, medicalstudent.ro, 121.ro, roportal.ro, bucuresteni.ro, tion.ro, clon.ro
"La Vichy, credem ca sanatatea pielii este calea cea mai sigura si cea mai eficienta pentru a atinge o frumusete veritabila, vizibila, durabila. In spiritul acestui crez ne-am alaturat caravanei GeneratiaS, avand increderea ca astfel de actiuni, menite sa educe tinerii in legatura cu diferitele teme de sanatate, au o contributie importanta la crearea unui viitor sanatos pentru generatiile de astazi. Prin medicii care ne reprezinta la acest eveniment, avem ocazia sa ne adresam tinerilor in legatura cu o problema ce are o incidenta atat de mare in randul lor: acneea. Este o problema care, dincolo de a afecta sanatatea si imaginea individului, are implicatii deosebit de importante la nivel social. Incercam, asadar, sa informam tinerii si sa punem in slujba lor cercetarea si sustinerea medicala de care dispunem, pentru a-i ajuta sa corecteze acest dezechilibru. Salutam initiativa desfasurarii acestui eveniment si ne dorim ca el sa poata fi extins cat mai mult in viitor." (Diana IORDACHE, Marketing Manager Vichy Romania)
"Ne-am alaturat acestei initiative pentru ca ne apropie cel putin doua trasaturi comune: inovatia si caracterul educativ. GlaxoSmithKline (GSK) este o companie farmaceutica cu o lunga istorie in domeniul inovatiilor, iar educatia a fost intotdeauna una dintre ariile noastre de interes in Romania. Sanatatea este un subiect care intra mai greu in atentia tinerilor, iar modul inovator in care diverse teme de sanatate sunt aduse in discutie prin initiativa GeneratiaS ne-a convins sa suntinem acest proiect deosebit". (GlaxoSmithKline)
"Prin platforma de responsabilitate socială corporativă am iniţiat proiecte care au ca scop îmbunătăţirea aspectelor sociale specifice şi am încercat să răspundem solicitărilor şi aşteptărilor partenerilor noştri sociali. În cadrul acestui parteneriat cu Image Factory ne dorim sa atragem atentia asupra a doua sectoare vulnerabile ale societatii: mediu si sanatate, si sa implicam in viitoare proiecte cat mai multi membrii ai comunitatii. Această iniţiativă face parte platforma de responsabilitate socială a Rompetrol, "Energia vine din suflet", care cuprinde programul naţional "Împreună pentru fiecare" şi alte proiecte punctuale din domeniile mediu şi sănătate". (Oana Nastase, Communication & Corporate Affairs Director, Rompetrol SA)
educatie , Aula Universitatii Transilvania , Aula Magna , Colegiul National Dr Ioan Mesota , caravana , Generatia S
Brasov, Str. Bihorului nr.3 cod postal 500209
0268543455, 0368449197
Această facilitate este accesibilă în fiecare pagină de tip eveniment, entitate sau comunicat, în zona informaţiilor rapide de sub titlul articolului.