Apreciez 2
Concept: Christoph Winkler
Dans: Martin Hansen - a fost numit “Dansatorul anului 2012” de către revista "tanz”
Muzica: CAN „Mother Sky“
Pink Floyd „Careful With That Axe, Eugene“
(Ambele discuri au fost găsite în celulă după moartea sa)
Sunet original de la procesul lui A. Baader din Stammheim
„BAADER – Coregrafia unei radicalizări“ este a doua parte a seriei BÖSE KÖRPER – CORPURI RELE/ MALEFICE ce ilustrează preocuparea coregrafului Christoph Winkler pentru reprezentarea caracterelor “rele” în dans.
După investigarea elementelor individuale și a strategiilor acestor reprezentări ale răului în prima parte a seriei “CORPURI RELE”, este vorba acum, într-un fel de continuare, despre o persoană concretă a istoriei contemporane: teroristul german Andreas Baader.
Figura, simbolul - am putea spune - Andreas Baader este între timp adânc întipărit în memoria culturală a germanilor, în ciuda sau chiar din cauza nenumăratelor povești mai mult sau mai puţin adevărate și a mărturiilor adesea contradictorii din partea adversarilor și a simpatizanților. Un mic dandy delincvent, fără substanță, cu tendințe violente, fiul răsfățat al mamei, căruia i-a lipsit figura tatălui, un bărbat înzestrat cu toate aptitudinile pentru a fi politician, așa cum remarca mai târziu unul dintre avocații săi sau un carismatic despre care procurorul federal general Rebmann spunea că este “chiar simpatic”.
Această radicală înclinaţie înspre propriul corp, implicarea strategică a corpului în diverse scenarii personale, chiar până la propriul sfârșit fizic şi dincolo, fac persoana lui Baader interesantă pentru o abordare coregrafică. Un corp malefic?
[...] în ceea ce privește densitatea dramaturgică, excelenţa coregrafică și inteligența punerii în scenă stă înaintea multor concurenți. – Süddeutsche Zeitung
Christoph Winkler s-a născutîn Torgau, a studiat coregrafia la Universitatea de Artă Dramatică “Ernst Busch” și lucrează independent din 1998 în Berlin. Solo-ul "Baader - Coregrafia unei radicalizări” a fost invitat la festivalul Tanzplattform în 2012. În 2014 a elaborat, pe lângăcreația “Rol principal” și piesa “Dansuri de seară”, cu contribuția Tanzfonds Erbe, despre procesul subiectiv al amintirii. „Adevăratafață“ a câștigatîn 2014, ca producție complet independentă, premiul FAUST al Asociației Germane de Teatru, la categoria ”Cea mai bună coregrafie”.
Martin Hansen a studiat la Victorian College of the Arts în Melbourne, Australia. Este co-fondatorul ‘Underpass’, un ansamblu pentru coregrafie spontană, ale cărui piese sunt prezentate în Melbourne și Berlin, cu sprijinul Arts Victoria, Fundației The Besen și al Arts House. În 2012, Hansen a fost numit “Dansatorul anului” de către revista de specialitate tanz, pentru rolul Baader.
Biletele costă 20 RON și se găsesc la Centrul Cultural German Brașov (Str. Lungă 31), la librăria “Mein.Buch“ (Str. Barițiu 11) și pe pagina de internet biletebrasov.ro.
Această facilitate este accesibilă în fiecare pagină de tip eveniment, entitate sau comunicat, în zona informaţiilor rapide de sub titlul articolului.