Apreciez 2
Autismul și ADHD-ul sunt două aspecte sensibile care interferează cu buna desfășurare a activităților didactice. Cunoașterea manifestărilor, a sensibilităților și a potențialului copilului cu una dintre aceste tulburări constituie baza stabilirii unei relații autentice, empatice și de succes între copil, cadrul didactic și familie, toate acestea creând premisa unei bune integrări și dezvoltări a acestuia.
În acest workshop adresat cadrelor didactice, la care am rezervat și 5 locuri pentru părinți, vom afla cum putem recunoaște semnele acestor tulburări și, foarte important, cum putem comunica apoi părinților.
Tulburările de spectru autist sunt acele tulburări care apar, de cele mai multe ori in jurul vârstei de 2 ani, după o dezvoltare aparent tipică a copilului. Aceste tulburări sunt reprezentate de o varietate de manifestări și dificultăți care au efecte negative asupra întregii dezvoltări. Dificultățile specifice autismului se înregistrează pe următoarele arii de dezvoltare:
Momentan cea mai cunoscută definiție a autismului este cea publicată de către Asociația Americană în DSM – IV (Manualul de diagnostic si statistici al bolilor mintale), iar recunoașterea acestuia se face după următoarele criterii:
Tulburarea de atenție și hiperactivitate (ADHD – Attention Deficit and Hyperactivity Disorder) este o tulburare caracterizată prin dificultăți în focusarea atenției, menținerea concentrării, hiperactivitate (agitație) și comportamente impulsive și disruptive.
Majoritatea problemelor comportamentale ale copiilor diagnosticați cu ADHD sunt legate de impulsivitate și distractibilitate. Acești copii ”nu pot sta locului”, vorbesc mult, trec de la o sarcină de lucru la alta, fără să finalizeze niciuna, își asumă riscuri, nefiind foarte conștienți de consecințe.
PREZINTĂ: Gabriela Plopeanu – președinte a Asociației Copiii de Cristal și mamă a unor gemeni de 17 ani (Radu – TSA și ADHD, Robert – Sindrom Asperger) integrați în învățământul de masă (Liceul de Artă respectiv Colegiul Național ”Andrei Șaguna”). Este manager al Centrului pentru intervenție specializată în autism, Sindrom Asperger, ADHD, Sindrom Down și alte tulburări asociate (primul centru de acest fel din Brașov, înființat în anul 2008). Gabriela Plopeanu este Absolventă a primei promoții a Facultății de Psihologie și Științele Educației din Brașov – Specializarea Psihopedagogie specială (2014) și este formator din anul 1997.
Taxa de participare (30 RON pentru cadrele didactice, 60 RON pentru părinți) se plătește înainte de începerea workshopului. Banii colectați din taxa de participare vor fi redirecționați către Asociația Copiii de Cristal.
Impresiile participanților:
Mi s-a părut foarte util tot ce am auzit. Este minunat că știu acum un loc concret unde să-i direcționez pe părinții care au nevoie de acest lucru. Mi-a plăcut foarte mult atitudinea doamnelor care au făcut prezentarea. Felicitări!
Mi-a plăcut că am aflat multe informații utile despre autism iar conținutul prezentării a fost interesant și captivant.
Cursul prezintă informații clare și interesante. Nu îi lipsește componenta emoțională, ceea ce reprezintă un plus.
Foarte util. Informații și experiențe nemaiîntâlnitedar extrem de importante pentru mine și pe care toate cadrele didactice ar trebui să le știe.
Am apreciat foarte mult profesionalismul trainerilor și utilitatea din punct de vedere al informațiilor teoretice în concordanță cu exercițiile practice.
Informațiile au avut caracter aplicativ și au fost utile pentru activitatea cu copiii cu autism și ADHD. Mi-a plăcut mult și gestionarea bună a timpului de prezentare.
A fost o întâlnire între prieteni, cu sfaturi și discuții constructive. O bună prezentare teoretică îmbinată cu exemple care m-au făcut să înțeleg trăsăturile copilului autist și cu ADHD în condițiile în care nu am întâlnit încă astfel de copii.
Vă așteptăm cu drag!
Echipa Academia Heidi
Această facilitate este accesibilă în fiecare pagină de tip eveniment, entitate sau comunicat, în zona informaţiilor rapide de sub titlul articolului.