Apreciez 2
Știm și simțim cu toții din ce în ce mai acut faptul că sistemul de educație prin care sunt trecuți copiii noștri e depășit și face cu greu față nevoilor actuale ale copiilor și provocărilor lumii în care trăim. Problemele din această direcție pot fi rezolvate printr-un efort comun din partea tuturor părților implicate. Avem nevoie de cât mai mulți părinți și cât mai multe cadre didactice racordate la nevoile actuale și viitoare ale societății în care vor crește copiii noștri. Modificarea de paradigmă educațională este singura soluție în această direcție și cele mai multe dintre măsuri ar trebui direcționate către maximizarea potențialelor copiilor prin educație personalizată și individualizată.
Seria de 10 module din cadrul cursului de formare în psihopedagogia educației de excelență cu prof.dr Florian Colceag vine tocmai în întâmpinarea acestor nevoi și în găsirea de soluții în această direcție.
Conceptul de educație de excelenţă (gifted education) se adresează tuturor copiilor și tuturor adulților, mai ales profesorilor și părinţilor. Educația de excelență este o formă a educației de masă cu programe specifice orientate spre dezvoltarea abilităților tuturor copiilor. Această educație este deschisă atât la intrare cât si la ieșire, nefăcând discriminări pe criterii legate de vârstă, sex, rasă, cultură, origine socială, avere, localizare geografică sau orice alte criterii, dar ține cont și de nevoile speciale ale copiilor cu abilități deosebite de educație specializată.
Mai multe detalii despre seria de 10 module aici: http://www.academiaheidi.ro/curs-de-formatori-in-educatie/
Prof. dr. Florian Colceag, considerat unul dintre părinţii spirituali ai multor copii supradotaţi din ţară este doctor în economie, autor al unor teorii pe complexitate, specialist în modelare matematică, membru al Clubului de la Roma alături de cei mai mulţi laureaţi Nobel şi preşedinte al Institutului Român pentru Studii şi Cercetări Avansate Gifted Education.
Are mai mult de 20 de ani experienţă în lucrul cu copiii supradotaţi. A obţinut multe medalii de aur la competiţiile internaţionale cu copiii pe care i-a antrenat la matematică. Este preşedintele EDUGATE şi al organizaţiei IRSCA Gifted Education România.
TEMATICĂ MODULE
MODULUL 1: 28 noiembrie 2014
Factori motivaționali şi stima de sine
Factori inhibitori şi plictiseala în şcoli
Reacția sociala şi educarea nonviolenţei
MODULUL 2: 11 decembrie 2014
Caracteristici și etape de vârstă specifice
Universul cognitiv al copiilor.
MODULUL 3: 15 ianuarie 2015
Pilonii educației. Factori declanșatori și inhibitori pentru evoluția copiilor.
Stiluri și metode de învățare. Stiluri și metode de predare.
Inteligențele multiple.
Piramida eficienței învățării.
Evaluarea direcției de abilitate și de amplitudine a abilității și a orientării sociale pe câmpuri de pasiune. Legătura cu piața muncii.
MODULUL 4: 29 ianuarie 2015
Arhitectura educațională. Cum se formează un program educațional și o curriculă individualizată.
Programe educative specifice: învățare prin descoperire, feed-back, dezbatere.
Programul crează cadrul de lucru.
MODULUL 5: 26 februarie 2015
Creativitatea, abilitățile cognitive și capacitatea de a duce la bun sfârșit.
Programe gifted care se adresează difiritelor abilități.
Inelele lui Renzulli
Modelarea programelor pornind de la modelul celor 3 inele
Exerciții și tehnici de abordare. Practică pe proiectele concepute de participanți.
MODULUL 6: 12 martie 2015
Rețeaua de mentorship, lucrul on-line, dezvoltare de pasiune peer-to-peer și portofoliul elevului.
Resurse online și offline pentru dezvoltarea de programe.
MODULUL 7: 26 martie 2015
Programele de enrichment. Programele de recuperare. Programele de advancing.
Ritmul de învățare. Asincronie sau întârziere
Caracteristici psihologice ale copiilor cu excepționalitate sau dublă excepționalitate.
Tipuri și modele de programe pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor cu excepționalitate sau dublă excepționalitate
MODULUL 8: 9 aprilie 2015
Identificare, evaluare și screening.
Strategii de implementare ale metodelor de educație alernativă în sistemul clasic și de stat.
Managementul crizelor prin educație
Exerciții și tehnici de abordare. Analiză pe proiectele propuse de participanți.
MODULUL 9: 23 aprilie 2015
Exerciții și tehnici de abordare.
Practică pe proiectele concepute de participanți.
MODULUL 10: 7 mai 2015
Sisteme de reprezentare. Tipologii. Piramida nivelelor logice.
Evaluarea finală. Prezentare de proiecte (interactiv, în grup).
INVESTIŢIE
- 150 RON/modul/pers pentru plata anticipată a minim 4 module
- 180-250 RON/modul/pers (în funcție de data la care se face plata)
Cei care sunt din afara Brașovului au posibilitatea participării on-line!
Înscrierile se fac prin plata taxei de participare şi completarea formularului de înscriere de aici: http://www.academiaheidi.ro/inscrie-te/formular-de-inscriere-cu-plata/
Vă așteptăm cu drag!
Echipa Academia Heidi
Această facilitate este accesibilă în fiecare pagină de tip eveniment, entitate sau comunicat, în zona informaţiilor rapide de sub titlul articolului.