Adaugă
Publicitate

Impozite si taxe locale majorate cu pana la 20%

Prezentare

Pentru ca din 1 ianuarie 2007 intram in UE si astfel o serie de modificari ne asalteaza, Direcţia Fiscală Brasov ne aduce la cunostinca cateva motive si alte explicatii cu privire la majorarea taxelor si impozitelor locale care in functie de caz, pot fi majorate cu pana la 20%. Cititi cu atentie materialul care urmeaza. EXPUNERE DE MOTIVE ŞI RAPORT DE SPECIALITATE la proiectul de hotarâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale aplicabile în anul fiscal 2007 EXPUNERE DE MOTIVE În conformitate cu prevederile Legii 343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, în termen de 45 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, a hotărârii de Guvern prin care se aprobă impozitele şi taxele locale aplicabile în anul fiscal 2007, autorităţile deliberative ale administraţiei publice locale adoptă hotărâri privind impozitele şi taxele locale aplicabile în anul fiscal 2007, în condiţiile legii. Conform art.287 din Codul Fiscal, nivelul impozitelor şi taxelor locale prevăzute în prezentul titlu poate fi majorat anual cu până la 20% de consiliile locale, judeţene si Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz, cu excepţia taxelor prevăzute la art.263 alin.4 si 5 şi la art.295 alin.11 lit.b-d. Având în vedere cele menţionate mai sus, Direcţia Fiscală Brasov propune spre analiză prezentul raport privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2007, conform anexelor, cu precizarea că a fost propusă spre stabilire consiliului local: -cota impozitelor sau taxelor locale, după caz, când acestea se determină pe bază de cotă procentuală, iar prin Codul Fiscal sunt prevăzute limite minime şi maxime; -cuantumul impozitelor sau taxelor locale, când acestea sunt prevăzute în sumă fixă, în limitele prevăzute de hotărârea Guvernului României privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2007; -stabilirea nivelului bonificaţiei de până la 10%, conform art.255 alin.2, art.260 alin.2 şi art.265 alin. 2 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal; -majorarea, în termenul prevăzut la art.288 alin.1 din Codul Fiscal, a impozitelor şi taxelor locale, conform art.287 din Codul Fiscal -procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art.286 din Codul Fiscal. B. RAPORT DE SPECIALITATE În conformitate cu prevederile Legii 343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, în termen de 45 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, a Hotărârii de Guvern prin care se aprobă impozitele şi taxele locale aplicabile în anul fiscal 2007, autorităţile deliberative ale administraţiei publice locale adoptă hotărâri privind impozitele şi taxele locale aplicabile în anul fiscal 2007, în condiţiile legii. Impozitul pe clădiri datorat de contribuabilii persoane fizice se calculează conform art.251 alin.1 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii. Cota impozitului pe clădiri pentru persoane juridice se stabileşte prin hotărâre a consiliului local şi poate fi cuprinsă între 0,25%-1,5% inclusiv, conform art.253 alin.2 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal. Impozitul pe clădiri datorat de persoanele juridice care nu au efectuat reeavaluarea în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă se calculează pe baza cotei stabilite între 5% şi 10% care se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârşitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare. Pentru anul 2007, se propune aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii de inventar a clădirii aflată în proprietatea contribuabilului, conform art.253 alin.2 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, iar în cazul în care clădirea nu a fost reevaluată în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota impozitului pe clădiri este de 10% şi se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârşitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare, conform art.253 alin.6 din Codul Fiscal. Începând cu data de 01 ianuarie 2007, pentru clădirile proprietate publică sau privată a statutului ori a unităţilor administrativ teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri. Cota privind taxa de reclamă şi publicitate prevazută la art.270 alin (4) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal se stabileşte de consiliul local fiind cuprinsă între 1% si 3%, propunându-se pentru anul 2007 o cotă de 3% din valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate, cu excepţia TVA. Valoarea taxei pentru afisaj în scop de reclamă şi publicitate prevazută la art.271 alin.2 din Codul Fiscal se stabileşte astfel: în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică suma este de 28 RON/mp sau fracţiune de mp, iar în cazul oricărui alt panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate suma este de 20 RON/mp sau fracţiune de mp. Cota privind taxa hotelieră prevazută la art.279 din Codul Fiscal se stabileşte de consiliul local şi este cuprinsă între 0,5% şi 5%. Taxa hotelieră se calculează prin aplicarea cotei stabilite la tarifele de cazare practicate de unităţile de cazare, propunându-se aplicarea unei cote de 3% pentru anul 2007. Impozitul pe spectacole prevăzut la art.275 alin.2 din Codul Fiscal, se stabileşte pentru fiecare zi de manifestare artistică sau de activitate distractivă în funcţie de suprafaţa incintei astfel: în cazul videotecilor suma este de 1 RON/mp, iar în cazul discotecilor de 2 RON/mp. Impozitul/taxa pe terenurile amplasate în întravilan-terenuri cu construcţii şi impozitul/taxa pe terenurile amplasate în întravilan-orice altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, atât pentru persoane fizice cât şi pentru persoane juridice este prevăzut în anexa nr. Impozitul pe teren se stabileşte, potrivit art.258 alin .2 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, luând în calcul suprafaţă terenului, exprimată în hectare, zona şi rangul localităţii în care este amplasat terenul conform încadrării făcute de Consiliul Local. Impozitul pe teren se stabileşte, potrivit art.258 alin.3 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, luând în calcul suprafaţă terenului, exprimată în hectare, zona şi categoria de folosinţă a terenului precum şi coeficientul de corecţie care în cazul municipiului Braşov-localitate de rang I- este 5. Impozitul/taxa pe terenurile amplasate în extravilan, potrivit art.258 alin (6) din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, atât pentru contribuabilii persoane fizice cât şi pentru contribuabilii persoane juridice este cel prevăzut in anexa nr. Începând cu data de 01 ianuarie 2007, pentru terenurile proprietate publică sau privată a statutului ori a unităţilor administrativ teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice, se stabileşte taxa pe teren, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe teren. Impozitul pe mijloacele de transport cu tracţiune mecanică care se calculează în funcţie de capacitatea cilindrică a acestora, impozitul pe mijloacele de transport cu masa totală maximă autorizată de peste 12 tone care are în vedere numărul de axe şi sistemul de suspensie, impozitul pe mijloacele de transport cu masa totală maximă autorizată de peste 12 tone pentru combinaţii de autovehicule care are în vedere numărul de axe şi sistemul de suspensie, impozitul pe mijloacele de transport pe apă, impozitul pe mijloacele de transport în cazul unor remorci, semiremorci sau rulote în funcţie de masa totală maximă autorizată, este prevazut în anexa nr. Impozitul pe mijloacele de transport este reglementat de prevederile capitolului IV din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal şi se aplică atât persoanelor fizice cât şi persoanelor juridice. Taxele pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizaţiilor de construire şi a altor avize asemănătoare, potrivit art.267 din Codul Fiscal sunt prevazute în anexa nr. Întrucât taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, în mediul urban, se situează între limite, s-a propus stabilirea de catre Consiliul Local a limitei maxime aşa cum este reglementată de hotărârea Guvernului României privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2007. Taxele pentru depozitarea de materiale, pentru realizarea unor lucrari (de interventii de urgenta la avariile retelelor de utilitate publica, pentru realizarea unor lucrari de sapatura, pentru pozarea retelelor tehnico edilitare, schele, utilaje si instalatii) sunt cele prevazute în anexa nr. Taxele pentru folosirea temporară a locurilor publice amenajate şi neamenajate sunt cele prevazute în anexa nr. Taxele judiciare de timbru reglementate de Legea nr.146/1997, cu modificarile şi completările ulterioare, taxele extrajudiciare de timbru reglementate de Legea nr.117/1999, sunt cele prevăzute în anexa nr. Bonificaţia prevazută la art.255 alin.2, art.260 alin.2 si art.265 alin 2 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, se stabileşte în cazul impozitului pe cladiri, impozitului pe teren şi a impozitului asupra mijloacelor de transport la 5% pentru contribuabilii persoane fizice. În ce priveşte procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art.286 din Codul Fiscal facem următoarele precizări: -având în vedere prevederile art.286, alin.(3) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal prin care “ Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri şi a impozitului pe teren sau o reducere a acestora pentru persoanele ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară ori constau în exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.” -potrivit art.286 alin.(5) “Scutirea de la plata impozitelor sau reducerile acestora prevazute la alin.(1),(2), (3), sau (4) se aplică persoanei respective cu începere de la data de intâi a lunii următoare celei în care persoana depune documentele justificative în vederea scutirii sau reducerii “. În conformitate cu prevederile punctului 220 alin.(1) din H.G. nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, facilităţile prevăzute la art.286 alin.(1-4) din Codul Fiscal pot fi acordate prin hotarâri ale consiliilor locale adoptate în cursul anului pe baza criteriilor şi procedurilor stabilite de către acestea. Mentionăm că numărul persoanelor fizice care au beneficiat de scutire la plata impozitului pe clădiri pe anul 2006 a fost de 178 persoane, iar valoarea totală a sumelor scutite la plată este de 8157 RON. Prezentului Raport de Specialitate , anexăm Regulamentul privind criteriile şi procedura de acordare a scutirilor la plata impozitelor pe clădiri şi teren pentru persoanele fizice. În vederea echilibrării bugetului local, se propune majorarea impozitelor şi taxelor locale cu 20%, întrucât potrivit prevederilor art.VI pct.9 din Legea nr.343/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, începând cu data de 01 ianuarie 2007 se abrogă dispoziţiile OG 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarială, pe cale de consecinţă pentru anul 2007 nu sunt prevăzute niveluri ale taxelor respective. De asemenea, potrivit art.284 alin.12 din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, taxele de timbru, prevăzute la art.4 alin.1 din OG 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarială, republicată, cu modificările ulterioare, referitoare la autentificarea actelor între vii, translative ale dreptului de proprietate şi ale altor drepturi reale ce au ca obiect terenuri fără construcţii, extravilan, se reduc la jumătate. PROIECT DE HOTĂRÂRE Obiect: Stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2007 prevazute de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal Consiliul Local al Municipiului Braşov, întrunit în şedinţă ordinară la data de Analizând Expunerea de motive nr. şi Raportul de specialitate ale Directiei Fiscale Braşov, prin care se propune stabilirea impozitelor şi taxelor locale prevazute de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal pentru anul fiscal 2007 Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, Hotărârii Guvernului nr. /2006 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2007, OG 83/2004 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal , Legii nr. 494/2004 privind aprobarea O.G. nr. 83/2004 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, Hotărârii Guvernului nr. 84/2005 pentru modificarea şi completarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin H.G. nr. 44/2004; Legea nr. 343/ 2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, Analizând Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Braşov nr. 333/2000 privind completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 410/1999 pentru zonificarea Municipiului Braşov precum şi Planul Urbanistic General aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.425/1999; Având în vedere avizele comisiilor de specialitate nr. ale Consiliului Local Braşov În temeiul art.38 alin.4 lit.c şi art.46 alin.2 lit.c din Legea Administraţiei Publice Locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare, HOTĂRĂŞTE: Art. 1. Se stabilesc impozitele şi taxele locale pentru anul 2007, după cum urmează: a) nivelurile stabilite în sume fixe sunt prevăzute în Tabloul cuprinzând valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2007, constituind anexele nr.1- , la prezenta hotărâre; b) cota impozitului/taxei pe clădiri prevăzută la art. 253, alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte pentru persoane juridice la 1,5 % asupra valorii de inventar a clădirii aflată în proprietatea contribuabilului; c) în cazul unei clădiri care nu a fost reevaluată, în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota impozitului pe cladiri este de 10% şi se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârşitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare; d) cota privind taxa de reclamă şi publicitate prevăzută la art. 270, alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal modificată prin H.G adoptată în 25.10.2006, se stabileşte la 3 % din valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate, cu excepţia TVA; e) valoarea taxei pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate se stabileşte astfel: - în cazul unui afişaj situat la locul în care persoana derulează o activitate economică suma este de 28 RON/m.p. sau fracţiune de m.p. - în cazul oricărui alt panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate suma este de 20 RON/mp sau fracţiune de m.p. f) cota privind taxa hotelieră prevazuta la art. 279 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006, se stabileşte la 3 % la tarifele de cazare practicate de unităţile de cazare. Art. 2. Bonificatia prevazută la art. 255, alin. 2, art. 260, alin. 2 şi art. 265, alin. 2 modificata prin Legea 343/ 2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, se stabileşte pentru contribuabilii persoane fizice, după cum urmează: a) în cazul impozitului/taxei pe clădiri la 5% b) în cazul impozitului/taxei pe teren la 5% c) în cazul impozitului pe mijloacele de transport la 5%. Art. 3. (1) Majorarea anuală prevăzută la art. 287 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal se stabileşte după cum urmează: A. - în cazul impozitului/taxei pe clădiri pentru persoane fizice la 20% faţă de nivelurile stabilite în Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal modificată prin H.G adoptată în 25.10.2006 -în cazul impozitului/taxei pe clădiri pentru persoane juridice la 20% faţă de nivelurile stabilite în Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal modificată prin H.G adoptată în 25.10.2006 B. - în cazul impozitului/taxei pe terenurile amplasate în intravilan-terenuri cu construcţii si impozitului /taxei pe terenurile amplasate în intravilan-orice altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii pentru persoane fizice la 20%, iar în cazul impozitului/taxei pe terenurile amplasate în extravilan pentru persoane fizice la 20% faţă de nivelurile stabilite în Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 - în cazul impozitului/taxei pe terenurile amplasate în intravilan-terenuri cu construcţii si impozitului /taxei pe terenurile amplasate în intravilan-orice altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii pentru persoane juridice la 20%, iar în cazul impozitului/taxei pe terenurile amplasate în extravilan persoane juridice la 20% faţă de nivelurile stabilite în Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 C. în cazul impozitului pe mijloacele de transport pentru persoanele fizice la 20 % faţă de nivelurile stabilite în Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006, iar în cazul impozitului pe mijloace1e de transport pentru persoanele juridice la 20 % faţă de nivelurile stabilite în Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D. în cazul taxelor pentru eliberarea: D.l. certificatului de urbanism, pentru persoane fizice şi juridice la 20 % faţă de taxele stabilite de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.2. autorizaţiei de construire, pentru persoane fizice şi juridice la 20 % faţă de taxele stabilite de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.3. autorizaţiei de foraje sau excavări, pentru persoane fizice şi juridice la 20 % faţă de taxele stabilite de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.4. autorizaţiei privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu pentru persoane fizice şi juridice la 20 % faţă de taxele stabilite de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.5. avizului certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean, pentru persoane fizice şi juridice la 20% faţă de taxele stabilite de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.6. certificatului de nomenclatură stradală şi adresă, pentru persoane fizice şi juridice la 20 % faţă de taxele stabilite de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.7. autorizaţiei pentru desfăşurarea unei activităţi economice, la 20 % faţă de taxa stabilită de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.8. autorizaţiei de funcţionare, la 20 % faţă de taxa stabilită de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.9. de copii heliografice de planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale, la 20 % faţă de taxa stabilită de Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.10. certificatului de producător, la 20 % faţă de taxa stabilită de Legea nr. 571/2003, privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 D.11 eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică la 0 %. E) în cazul impozitului pe spectacole la 20 % faţă de taxa stabilită de Legea nr. 571/2003, privind Codul Fiscal, modificată prin H.G. adoptată în 25.10.2006 astfel: - în cazul videotecilor - 1 leu/m.p/zi - în cazul discotecilor - 2 lei/m.p/zi Art.4. Taxele judiciare de timbru prevăzute de Legea nr. 146/1997, cu modificările şi completările ulterioare, taxele extrajudiciare de timbru prevăzute de Legea nr. 117/1999, sunt prevăzute în anexele nr. Art.5. Taxele pentru utilizarea temporară a locurilor publice sunt prevăzute în anexele Art. 6. (1) Anexele nr fac parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) În cazul impozitelor şi taxelor locale stabilite în sume fixe, majorarea anuală este inclusă în nivelurile acestora, prevăzute în anexele nr. Art.7. Se aprobă scutirea la plata impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren aferent locuinţei de domiciliu a contribuabililor persoane fizice a căror situaţie materială se încadrează in prevederile anexei privind criteriile şi procedura de acordare a scutirilor la plata impozitelor pe clădiri şi teren pentru persoanele fizice, anexă ce face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 8. (1) Prezenta hotărâre se comunică Prefectului Judeţului Braşov, în vederea exercitării controlului cu privire la legalitate şi se aduce la cunoştinţa publică prin grija Secretarului Municipiului Braşov. (2) Aducerea la cunoştinţă publică se face prin afişare la sediul autoritaţilor administraţiei publice locale, prin publicare atât în Monitorul Oficial al Municipiului Braşov şi/sau în ziarul Art. 9, HCL 770/2005 privind stabilirea taxei de urgenţă, cuantum şi destinaţie, pentru eliberarea certificatului fiscal privind impozitele şi taxele locale în cazul persoanelor fizice şi juridice, se abrogă. Art.10, HCL 615/11.09.2006 privind aprobarea impozitului pe mijloacele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată de peste 12 tone, se abrogă. Art.11, Nivelurile impozitelor şi taxelor locale prevăzute în prezenta hotărâre se aplică începând cu data de 01 Ianuarie 2007. Art.12, Orice alte dispoziţii contrare prezentei hotărâri se abrogă. Art.12. Primarul Municipiului Braşov şi Direcţia Fiscală vor asigura ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri. ANEXA REGULAMENTUL PRIVIND CRITERIILE SI PROCEDURA DE ACORDARE A SCUTIRILOR LA PLATA IMPOZITELOR PE CLADIRI SI TEREN PENTRU PERSOANELE FIZICE In temeiul H.G. nr.44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal punct 220 alin “.1” se instituie prezentul regulament privind aprobarea criteriilor si procedurii de acordare a scutirilor la plata impozitelor pe cladiri si teren pentru persoanele fizice dupa cum urmeaza: I. CRITERIILE PENTRU ACORDAREA FACILITATILOR FISCALE I.1. CRITERIILE PENTRU ACORDAREA FACILITATILOR FISCALE PERSOANELOR FIZICE CARE NU AU NICI UN VENIT SAU CONSTAU IN EXCLUSIVITATE DIN AJUTOR SOCIAL - petentul sa nu realizeze nici un venit sau veniturile sale sa provina in exclusivitate din ajutor social; - sa nu detina in proprietate un alt bun imobil in afara de imobilul pentru care solicita prezenta facilitate; I.2. CRITERIILE PENTRU ACORDAREA FACILITATLOR FISCALE PERSOANELOR FIZICE CU MAI MICI DECAT SALARIUL MINIM BRUT PE TARA GARANTAT - totalul veniturilor lunare pe familie (pentru membrii familiei care au acelasi domiciliu cu petentul), sa fie mai mici sau egale cu salariul de baza minim brut pe tara, valabil in cursul anului 2007; - sa nu detina mai mult de o proprietate; - suprafata utila a locuintei in functie de numarul de persoane, cum este reglementata in Legea nr.114/1996 privind legea locuintei, sa nu depaseasca suprafata din tabelul de mai jos: FAMILIA SUPRAFATA UTILA 1 PERSOANA 37 MP 2 PERSOANE 52 MP 3 PERSOANE 66 MP 4 PERSOANE 74 MP 5 PERSOANE 87 MP 6 PERSOANE 93 MP 7 PERSOANE 107 MP 8 PERSOANE 110 MP II. PROCEDURA DE ACORDARE A SCUTIRILOR LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRE SI TEREN PENTRU PERSOANE FIZICE II.1. Constituirea dosarului: dosarul pentru acordarea scutirii la plata trebuie sa cuprinda: - cererea prin care se solicita scutirea la plata impozitului pe cladire si pe terenul aferent cladirii, care trebuie facuta de catre proprietar si numai pentru locuinta de domiciliu si pentru terenul aferent locuintei de domiciliu; documente justificative prezentate de solicitant pentru locuinta de domiciliu (copii de pe buletine sau carti de identitate pentru toti membrii familiei care au acelasi domiciliu); copie contract de vanzare-cumparare, contract de donatie, certificat de mostenitor ; declaratie pe propria raspundere a solicitantului ca nu detine alte proprietati; dovada veniturilor lunare pentru toti membrii familiei (adeverinta de salariu, cupon de pensie, carnet de somaj, pensie de asistenta sociala, alocatie pentru copii); declaratie pe propria raspundere ca nu are alte venituri ( venituri din activitati independente, venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri din investitii, venituri din activitati agricole, venituri din premii si jocuri de noroc, venituri din dividende si din alte surse); dovada privind bursele pentru elevi, studenti, eliberata de institutia de invatamant unde frecventeaza cursurile; dovada privind veniturile solicitantului eliberate de catre Administratia Finantelor Publice Brasov. NOTA: Conditiile si criteriile vor fi indeplinite cumulativ; Aspecte referitoare la circuitul dosarului: - cererea prin care se solicita scutirea la plata, impreuna cu documentele justificative enumerate mai sus trebuie inregistrate la Directia Fiscala Brasov; - Biroul Solutionari Contestatii din cadrul Directiei Fiscale Brasov verifica si analizeaza fiecare dosar privind scutirea la plata impozitului pe cladire si pe terenul aferent cladirii; - Biroul Solutionari Contestatii din cadrul Directiei Fiscale Brasov intocmeste atat referatul cu propunerea cat si dispozitie privind scutirea la plata; - dispozitia privind scutirea la plata va fi aprobata de catre conducatorul institutiei; - dispozitia privind scutirea la plata va fi dusa la indeplinire de catre Serviciul Stabilire, Impozite, Taxe si Alte venituri Persoane Fizice.
  • PRIMARIA MUNICIPIULUI BRASOV B-dul Eroilor nr. 8 Tel : 0268 416550, int.195 Fax: 0268 419843 www.brasovcity.ro
  • Consiliul Local al Municipiului Brasov Bd. Eroilor nr. 8 cam. 100 Tel.: 0268 416550 / 125 Sala Comisiilor Consiliului Local: 0268 416550 / 184 (cam. 4) Biroul Relaţii cu Consilierii: 0268 418552 (cam. 4), 0268 416550 / 196
Vezi si:

Informaţii suplimentare 233

Urmează în Braşov 6433

Această facilitate este accesibilă în fiecare pagină de tip eveniment, entitate sau comunicat, în zona informaţiilor rapide de sub titlul articolului.

Vezi mai multe